Każdy sklep internetowy wymaga odpowiedniej formy promocji w internecie. To tam przebywa bowiem większość potencjalnych klientów gotowych kupić Twój produkt. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na reklamę w sieci jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Daje ono długotrwałe efekty i sprawdza się niezależnie od branży. Na czym polegają te działania?

Optymalizacja kodu strony sklepu

Pierwszym krokiem jest dokładne przyjrzenie się witrynie sklepu od strony technicznej. Specjaliście badają, czy sklep został odpowiednio przygotowany pod wyszukiwarkę Google, tj. zbudowany został na przejrzystym kodzie źródłowym, zawiera prawidłowo konstruowane linki czy przekierowania stron. Istotne są również elementy związane z generowaniem plików pod roboty wyszukiwarek. Mowa o mapie witryny oraz pliku robots.txt.

Pozycjonowanie sklepów internetowych zaczyna się więc od dokładnego audytu, w którym wskazuje się błędy związane ze stroną sklepu oraz możliwości ich naprawy. Na etapie optymalizacji technicznej sklepu istotne są również 2 dodatkowe czynniki. Są to:

  • prędkość ładowania sklepu: ważne, aby sklep ładował się jak najszybciej, bo użytkownicy są niecierpliwi;
  • responsywność sklepu internetowego, czyli dostosowanie jego wyglądu do różnych urządzeń, tak aby strona była przejrzysta niezależnie od rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana.

Każdy sklep internetowy wymaga odpowiedniej formy promocji w internecie

Przygotowanie tekstów SEO

Kolejnym elementem pozycjonowania sklepów internetowych jest stworzenie i publikacja wysokiej jakości treści na stronie sklepu. Kluczową rolę odgrywają tutaj trzy rodzaje treści:

  • opisy produktów, które promują określone produkty w sklepie internetowym;
  • opisy kategorii;
  • treści blogowe, pełniące rolę informacyjną i wspierającą sprzedaż.

Zanim jednak rozpocznie się przygotowywanie treści, należy prawidłowo dobrać słowa kluczowe. W tym celu konieczne jest przeanalizowanie konkurencji, popularności danej frazy oraz odpowiednie dopasowanie jej do konkretnej podstrony w witrynie sklepu. Dopiero po ustaleniu strategii można przejść do pisania treści. Takie działania zapobiegają kanibalizacji słów kluczowych oraz chronią przed wyborem fraz zbyt konkurencyjnych.

Zdobywanie odnośników zewnętrznych

Ostatnim elementem jest pozyskiwanie linków zewnętrznych. Pozycjonowanie sklepów internetowych w ten sposób sprawia, że witryna sklepu nie tylko zyskuje widoczność na określone słowa kluczowe, ale – poprzez budowanie autorytetu strony – ma szanse zajmować wysokie miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym procesie ważne jest pozyskiwanie odnośników ze stron wysokiej jakości i o tematyce zbliżonej do działalności sklepu internetowego.