Jakie korzyści wynikają z lokalnego pozycjonowania?

Na pewno pozycjonowanie w Poznaniu to usługa niesamowicie popularna. Czy rzeczywiście warto? Na pewno się z tym zgodzisz, gdy zapoznasz się ze wszelkimi korzyściami płynącymi z tejże możliwości.

Pierwsza kwestia to oszczędność. Strona internetowa odpowiednio zoptymalizowana pod lokalne frazy może przynosić tyle gustu, co skrojona najlepiej kampania – Google Ads. Rynek mobilnej reklamy na urządzeniach takich jak tablety, czy też smartfony rozwija się niesamowicie prężnie. Jednak przed sporo firm jest to wciąż coś mocno bagatelizowanego. Oczywiste jest to, że małe firmy mają dużo mniejszy budżet na reklamy płatne, niż te, które mają krajowy zasięg czy też zasięg międzynarodowy. Działa to na pewno na korzyść lokalnego pozycjonowania. Jeśli wybrane przez nas frazy świetnie wypadają w organicznych wynikach Google, a konkurencja szczędzi na płatne reklamy pieniądze, to możemy się znaleźć w zasadzie na samym szczycie pokarmowego łańcucha.

Kolejna korzyść to na pewno Google Maps. Zanim uda się nam doświadczyć pełnych efektów głosowego wyszukiwanie, które prężnie promuje Google oraz rozwija, to prym w lokalnym wyszukiwaniu wieść będą przede wszystkim Mapki Google. Dla mniejszych firm jest to konieczność absolutna, aby takową mapkę założyć oraz zoptymalizować funkcjonalnie. Korzystając z własnego doświadczenia należy wiedzieć, że kiedy szukamy pewnej firmy „w pobliży”, to zajrzymy chętniej właśnie do wyników wyszukiwania znajdujących się po prawej stronie, a może potem dopiero na organiczne wyniki. Szczególnie, że chcemy po prostu często gdzieś dojść lub też dojechać, co prowadzi później do wyznaczenia trasy w miejsce docelowe.

Na sam koniec wspomnijmy, że Google chce wysokiej pozycji naszej firmy w organicznych wynikach. Jak to jest możliwe? Co się stanie, gdy będąc w Katowicach, wpiszemy w wyszukiwarkę frazę „restauracja włoska”? Pomimo tego, że podana przez nas fraza nie zawiera przyrostka miejsce, to i tak Google nam wskaże mapkę z restauracjami lokalnymi.